Порівняльна характеристика систем дистанційного навчання

Moodle
Moodle (акронім від Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment - модульне об'єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище) - навчальна платформа призначена для об'єднання педагогів, адміністраторів і учнів (студентів) в одну надійну, безпечну та інтегровану систему для створення персоналізованого навчального середовища.
Moodle — це безкоштовна, відкрита (Open Source) система управління навчанням. Вона реалізує філософію «педагогіки соціального конструктивізму» та орієнтована насамперед на організацію взаємодії між викладачем та учнями, хоча підходить і для організації традиційних дистанційних курсів, а також підтримки очного навчання.
Moodle перекладена на десятки мов, в тому числі й на українську. Система використовується у 197 країнах світу.

Історія
Головним розробником системи є Martin Dougiamas з Австралії. Цей проект є відкритим та в ньому бере участь і велика кількість інших розробників.
Moodle написана на PHP з використанням SQL-бази даних (MySQL, PostgreSQL чи Microsoft SQL Server). Moodle може працювати з об'єктами SCO та відповідає стандарту SCORM.
Фінансування проекту відбувається загалом за рахунок мережі офіційних партнерів, які надають послуги встановлення, технічної підтримки, хостінгу, консультування, інтеграції, доопрацювання та інші. Усі офіційні партнери сплачують членські внески та відсоток від продаж на користь Moodle Pty Ltd, якою керує Martin Dougiamas. Більша частина найактивніших розробників ядра Moodle є співробітниками Moodle Pty Ltd. В Україні офіційним партнером Moodle є ТОВ «Техноматика».

Функціональність
Moodle має широкий набір функціональності притаманний платформам електронних систем навчання, системам управління курсами (CMS), системам управління навчанням (LMS) або віртуальним навчальним середовищам (VLE). Moodle надає можливість викладачам створювати ефективні сайти для онлайн-навчання. Moodle можна використовувати як в навчанні школярів, студентів, так і при підвищенні кваліфікації, бізнес-навчанні.
Типова функціональність Moodle включає:
Здача завдань
Дискусійні форуми
Завантаження файлів
Оцінювання
Обмін повідомленнями
Календар подій
Новини та анонси подій (для різних рівнів: сайт, курс, навчальна група)
Онлайн тестування
Вікі
Розробники можуть створювати додаткові модулі з новою додатковою функціональністю.
Moodle підтримує різні типи модулів:
Типи діяльностей (включаючі можливі навчальні ігри)
Типи ресурсів
Типи тестових питань
Типи полів для бази даних (мається на увазі діяльність база даних)
Теми для оформлення
Різні методи аутентифікації
Різні методи зарахування на курс
Фільтри для контенту
Використовуючи цю можливість розроблено багато сторонніх модулів.
Стандартно Moodle включає в себе бібліотеку TCPDF, яка дозволяє генерувати зі сторінок PDF документи.

Можливості для студентів
1) доступність навчальних матеріалів (тексти лекцій, завдання до практичних/лабораторних та самостійних робіт; додаткові матеріали (книги, довідники, посібники, методичні розробки) та засобів для спілкування і тестування «24 на 7»;
2) наявність засобів для групової роботи (Вікі, форум, чат, семінар, вебінар);
3) можливість перегляду результатів проходження дистанційного курсу студентом;
4) можливість перегляд результатів проходження тесту;
5) спілкування з викладачем через особисті повідомлення, форум, чат;
6) завантаження файлів з виконаними завданнями;
7) використання нагадувань про події у курсі.

Можливості для викладачів:
1) надання інструментів для розробки авторських дистанційних курсів;
2) розміщення навчальних матеріалів (тексти лекцій, завдання до практичних/лабораторних та самостійних робіт; додаткові матеріали (книги, довідники, посібники, методичні розробки) у форматах .doc, .odt, .html, .pdf, а також відео, аудіо і презентаційні матеріали у різних форматах та через додаткові плагіни;
3) можливість додавання різноманітних елементів курсу;
4) швидка модифікація навчальних матеріалів;
5) можливість використання різних типів тестів;
6) автоматичне формування тестів;
7) автоматизація процесу перевірки знань, звітів щодо проходження студентами курсу та звітів щодо проходження студентами тестів;
8) можливість додавання різноманітних плагінів до курсу дозволяє викладачу використовувати різноманітні сторонні програмні засоби для дистанційного навчання.
Актуальна версія: 2.7.2
Дата релізу:  12 травня 2014


ATutor
ATutor є веб-орієнтованою системою керування навчанням (Learning Management System, LMS). Програмний продукт є простим у встановленні, налаштуванні та підтримці для системних адміністраторів; викладачі (інструктори) можуть досить легко створювати та переносити навчальні матеріали та запускати свої онлайн-курси. А оскільки система є модульна, тобто складається з окремих функціональних одиниць — модулів, то вона відкрита для модернізації і розширення функціональних можливостей. Програма розробляється та підтримується з 2001 року Ґреґом Ґеєм (Greg Gay), Джоелом Кроненберґом (Joel Kronenberg), Гайді Гейзелтон (Heidi Hazelton) із Дослідницького центру адаптивних технологій Університету Торонто (Adaptive Technology Resource Centre, University of Toronto). Система ATutor поширюється на основі GNU General Public License (GPL), яка, зокрема, дозволяє вільно використовувати, змінювати та доповнювати програму.

Основні можливості системи ATutor:
В ATutor визначено 3 типи користувачів (студенти, інструктори-викладачі та адміністратори). Система надає різним категоріям користувачів такі можливості:
Студентам:
Редагування персональної інформації.
Студент має можливість редагувати персональну інформацію, включаючи можливість завантаження власного фото, зміни паролю та адреси електронної пошти.
Перегляд існуючих курсів та запис на них.
Студент може переглядати список курсів, відправляти запит на отримання прав доступу до них.
Використання навчальних курсів.
Студент має можливість переглядати в повному об'ємі інформацію у навчальному курсі, на який він записаний, з можливістю пакетного завантаження навчальних матеріалів, якщо це дозволено інструктором курсу. :Також перегляд додаткових розділів навчального курсу, наприклад, “Список літератури ”, “Словник” тощо.
Тестування та опитування.
Студенти в рамках навчального курсу можуть проходити тестування або анонімні опитування, переглядати результати тестувань.
Засоби спілкування
Система дистанційного навчання володіє такими засобами зв’язку між учасниками навчального процесу:
Синхронними (чати, телеконференції, дошки (whiteboards))
Асинхронними (оголошення, форуми, внутрішні повідомлення, електронна пошта, блоги, вікі, коментарі в файлообміннику).
Групи та Файлообмінник.
Студенти можуть завантажувати та обмінюватись файлами в рамках навчального курсу або своєї групи.
Пошук.
Ефективна система пошуку в межах навчального курсу, всіх курсів та зовнішніх джерел інформації (пошук по TILE)

Викладачам:
Інструктори, окрім можливостей студентів, мають додаткові інструменти для ефективного створення навчальних курсів в системі ATutor. Зокрема:
Навчальний курс.
Викладачі мають можливість створювати навчальні курси в межах системи, визначати права доступу до них та інші властивості.
Матеріал.
Створення навчальних матеріалів у навчальному курсі з використанням вбудованого редактора матеріалів, керування навчальними матеріалами (структура, період доступу), та перегляд статистики використання матеріалів. Можливість експорту та імпорту навчальних матеріалів у формат обміну навчальними матеріалами SCORM.
Файловий менеджер.
Завантаження на сервер необхідних навчальних матеріалів, наприклад, текстів лекцій, практичних занять, тощо у різноманітних форматах (Microsoft Word, PDF, DJVU) з наступним використанням у навчальних матеріалах. Передбачена можливість пакетного завантаження файлів.
Тести.
Широкі можливості щодо створення і керування тестами, запитаннями, організація бази даних питань курсу, попередній перегляд тестів, перегляд спроб складання тестів користувачами, можливість їх оцінювання, перегляд статистики по тестах.
Запис на курс, групи.
Керування записом на курс, перегляд записаних на курс студентів та керування їх правами у межах курсу. Можливість призначення асистентів та випускників курсу. Створення груп у межах курсу та керування ними.
Електронна пошта курсу.
Дозволяє розсилати повідомлення різним категоріям студентів: усім зареєстрованим у даному курсі, тільки привілейованим студентам, випускникам, тим, кому в запису на курс було відмовлено, або студентам окремих груп.
Резервна копія курсу.
Можливість створення резервних копій курсу, відновлення курсу з резервної копії.
Оголошення.
Дає можливість додавати, видаляти та редагувати оголошення для студентів курсу. Оголошення відображаються на домашній сторінці курсу і можуть розсилатися через RSS (якщо така функція увімкнена у властивостях курсу).
Опитування.
За допомогою цього інструменту можна організовувати неоцінювані опитування студентів з метою з’ясування їх думки з тих чи інших питань.
Словник.
Цей пункт дозволяє вводити і редагувати словникові терміни. Терміни, які використовуються в матеріалі, легше вводити через редактор матеріалу.
Список літератури.
Цей засіб дає можливість вказувати список джерел, обов’язковість та термін ознайомлення з ними.
Статистика.
Цей інструмент показує дані про те, як користуються курсом студенти та незареєстровані користувачі.

Адміністраторам:
Керування користувачами
Можливість керування користувачами системи, та їх правами.
Керування курсами
Можливість керування курсами системи, резервними копіями.
Керування загальними параметрами системи
Можливість керування загальними параметрами системи, зокрема темами оформлення, мовою інтерфейсу тощо.

Основні нововведення у версіях 2.x
Підтримка мобільних платформ і планшетів
Додано спеціальну тему для мобільних пристроїв які працюють на наступних платформах: iPhone OS, Blackberry, Android.
Інтегрована фотогалерея
Новий інструмент роботи з малюнками та світлинами – інтегрована фотогалерея. Фотогалерея дозволяє користувачам створювати свої власні альбоми, ділитися ними з іншими, створювати альбом персонального профілю для збору малюнків і фотографій з соціальної мережі ATutor. Фотоальбоми також можуть бути використані щоб ділитись студентам і викладачам фотографіями і малюнками з іншими в межах курсів.
Нові функції роботи з медіа (FlowPlayer, Vimeo, YouTube, ітд).
Також мультимедіа програвач FlowPlayer тепер доступний як стандартний модуль. Додавання відео кліпів в контент тепер спростилось до завантаження їх на сервер і натискання кнопки "Вставити". Flowplayer тепер є медіа плеєром по замовчуванню, який використовується з допомогою тегів [media][/media] в редакторі матеріалу.
Гнучкіший дизайн
Можливість редагувати навігацію по матеріалу безпосередньо. Нові каталоги та сторінки матеріалу можуть бути додані прямо з навігаційного меню. Бокси меню можуть бути розгорнені або згорнені, надаючи можливість налаштовувати те, які інструменти будуть відображатись. Оновлено домашню сторінку курсу, тепер вона значно гнучкіша.
Конвертація пакунків та резервних копій
Старі пакунки та резервні копії автоматично конвертуються в новий формат при імпорті або відновленні.
Можливість встановлювати попередні тести для матеріалу
Тільки пройшовши ці тести, студенти зможуть отримати доступ до сторінок матеріалу
Гаджет "Новини" на сторінці "Мої курси"
Відображає останні події у навчальних курсах, появу оголошень, відкриття тестів, повідомлень на форумах, зміни в файлообміннику курсу тощо.

Комментариев нет:

Отправить комментарий